luni, 14 martie 2016

Despre "Pledoarie pentru MAMI şi TATI", o carte pe care am citit-o cu mintea şi sufletul.

În ultima mea postare pe blog am vorbit despre mama, despre relaţia pe care o avem noi două, despre plecarea mult prea devreme a tatălui meu la Cer, despre faptul cum acest lucru a marcat legătura dintre noi două, am vorbit despre părinţii mei, chiar dacă unul din ei este înger de multă vreme.
Cu puţin timp înainte să scriu articolul dat am avut marele noroc să descopăr şi să citesc o carte extraordinară: "Pledoarie pentru MAMI şi TATI" de Mirela Retegan.
Foto de la lansarea cărţii "Pledoarie pentru MAMI şi TATI"
de Mirela Retegan.
Am citit-o cu nesaţ, cu profundă emoţie, cu mai multă înţelegere pentru mama mea, care are misiunea de a fi şi mamă şi tată.
Unele articole despre parenting ale Mirelei Retegan îmi erau deja cunoscute şi îmi doream să descopăr şi mai mult din ceea ce are de împărtăşit această femeie minunată.
După ce am parcurs cartea cu mintea, dar mai ales cu sufletul, pot spune că mă simt privilegiată pentru lecţiile de viaţă descoperite în ea şi pentru faptul că, în sfârşit, am putut să o cunosc personal pe Mirela. 
Încă nu sunt mamă, nu ştiu ce înseamnă experienţa de părinte, nu ştiu cum aş putea proceda în anumite situaţii, dar sunt un copil crescut de un părinte singur, deci ştiu foarte bine ce e în sufletul unui pui de om, atunci când unul din părinţi lipseşte din viaţa lui. Este pur şi simplu un gol, care din păcate nu poate fi umplut. 
Mama mă iubeşte dincolo de orice limite, mi-a oferit infinit de multă grijă, atenţie, dragoste. Dar cu toate astea, nu a putut umple acel gol. 
Tocmai de aceea m-a uns pe suflet tot ce a aşternut Mirela în carte. Îndemnul ei către toţi părinţii de a se aşeza la masa din bucătărie şi de a discuta acolo, pentru binele copiilor lor, nicidecum în instanţă, este cel mai preţios sfat pe care l-am putut găsi în paginile unei cărţi. Şi nu exagerez deloc. 
O admir, pur şi simplu, pentru că a găsit în ea înţelepciunea şi puterea de a face ce este mai bine pentru copilul ei, de a-i dărui iubire necondiţionată şi echilibru. 
A şti că mama şi tata te iubesc mai mult decât orice pe lumea asta, că ar face totul pentru tine, că te poţi bizui pe amândoi în acelaşi timp sau pe fiecare în parte, atunci când ai nevoie, indiferent dacă ei mai formează sau nu o familie/cuplu, înseamnă pentru un copil echilibru şi este cel mai bun dar pe care acesta îl poate primi de la părinţii lui. 
Mama mea nu a avut cu cine se aşeza la masa din bucătărie pentru a discuta despre binele meu, după ce am citit cartea "Pledoarie pentru MAMI şi TATI" am ajuns să o înţeleg mai bine, atât pe ea, cât şi pe mine, am ajuns să o iubesc mai mult, să onorez şi mai mult toate câte le-a făcut şi le face pentru mine. 
Foto de la lansarea cărţii "Pledoarie pentru MAMI şi TATI"
de Mirela Retegan.
Mulţumesc Mirela Retegan pentru darul de înţelepciune şi lecţia de părinte pe care ne-ai oferit-o tuturor prin intermediul cărţii tale, ai aşternut acolo experienţe deloc uşoare pentru o femeie, pentru o mamă, dar mai presus de toate, ai arătat prin exemplul propriu că se poate, se poate trece peste orice de dragul copilului tău, din dorinţa de a fi un părinte mai bun pentru el, în fiecare zi. 
Mulţumesc pentru emoţia şi îmbrăţişarea din momentul în care am ajuns la lansare şi în sfârşit am avut ocazia să te cunosc, şi mulţumesc pentru cel mai minunat lucru pe care l-am citit vreodată despre părinţi şi copii:

"Părintele e soarele, copilul e lumina".

Foto de la lansarea cărţii "Pledoarie pentru MAMI şi TATI"
de Mirela Retegan.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu